Nakrętki plastikowe – materiał dydaktyczny na lekcji niemieckiego

Nakrętki plastikowe – materiał dydaktyczny na lekcji niemieckiego, ale nie tylko to. Nawet nie uwierzycie jakie fajne materiały można stworzyć samemu z rolek po papierze toaletowym czy wacików do zmywania makijażu. Robiąc porządki w moich „zachomikowanych skarbach „natknęłam się na kilka nakrętek, które kiedyś zostawiłam na specjalną okazję. Od razu wpadło mi do głowy kilka pomysłów jak ich użyć nakrętki na lekcji niemieckiego.
Nakrętki plastikowe – materiał dydaktyczny na lekcji niemieckiego
Postanowiłam wykorzystać je do tematu: Freizeitaktivitäten.
#
Praca samodzielna lub w parach. Uczeń wybiera nakrętkę z obrazkiem, do tego czasownik w formie flashcards (dotyczący Freizeitaktivitäten). Musi poprawnie połączyć obydwa elementy. Następnie układa zdanie.
#
Naklejamy czasowniki na nakrętki od wody (najlepiej 5-litrowej). Uczeń wybiera sobie nakrętkę z obrazkiem, rzuca kostką, na której mamy wypisane wszystkie osoby i układa zdanie.
#
Praca w parach. Pierwszy uczeń wybiera nakrętkę z obrazkiem, rzuca kostką z osobami oraz układa pytanie. Drugi uczeń na nie odpowiada. Potem wymiana.
#
Praca w parach lub w grupie. Wykorzystujemy duże nakrętki z obrazkami oraz litery alfabetu. Uczniowie nazywają daną czynność na obrazku, odpowiednio układając litery alfabetu. Następnie rzucają kostką z liczbami. W zależności ile oczek wypadnie, tyle zdań tworzą z danym słowem.
#
Praca w grupie. Czasowniki (dotyczące Freizeitaktivitäten) zapisujemy częściowo na tablicy np. s _ ie _ _ n, uczniowie odgadują. Za poprawną odpowiedź przyznajemy 1 punkt. Można tutaj użyć dzwonka hotelowego, aby zabawie dodać odrobinę emocji-rozgrywka na zasadzie Familiady. Wybieramy po jednej osobie z grupy, stają naprzeciw siebie i kto zna rozwiązanie – dusi na dzwonek.
#
Kalambury. Możemy ponownie wykorzystać nasze nakrętki z obrazkami. Na środek klasy zapraszamy jednego, chętnego ucznia. Losuje on nakrętkę z obrazkiem, pokazuje, a klasa zgaduje. W wersji trudniejszej – uczniowie zgadując daną czynność układają proste zdanie z pokazywanym czasownikiem.
#
Memory. Musimy połączyć naszą nakrętkę z odpowiednim flashcardem.
#
Wortschlange-wąż słowny. Podajemy wyraz np. laufen. Na ostatnią jego literę, czyli N uczeń musi podać następny, rozpoczynający się od tej litery. I tak dalej.
#
Quizlet dopasowania. Na utrwalenie czasowników gramy w dopasowania, w Quizlet. Można ewentualnie sobie wszystko wydrukować, i zagrać offline.
Quizlet
Podzielcie się w komentarzu czy podobają się Wam moje pomysły na wykorzystanie nakrętek po butelkach plastikowych. Może macie jeszcze jakieś inne 🙂 ?
Spodobał Ci się ten wpis? Polub zatem mojego bloga na Facebooku ?